5 tips voor de beste e-mail marketing

E-mail marketing is vandaag de dag nog één van de beste manieren om je doelgroep te bereiken. Maar hoe kun je het beste e-mail marketing inzetten? In dit artikel geven wij 5 tips waarmee je, door middel van e-mail marketing, meer omzet kunt genereren. Als je namelijk een e-mail verzendt, kun je de boodschap beter en sneller overbrengen naar de geïnteresseerde doelgroep. Lees snel de e-mail marketing tips! Dit artikel is geschreven door dé specialist op het gebeid van betrouwbare reviews: www.ddreviews.nl

1. Schrijf voor jouw doelgroep

Als je e-mail marketing wilt inzetten, dan is het belangrijk dat je weet waarom je een e-mail wilt versturen. Wat wil je bereiken? Zorg dat je jouw doelgroep duidelijk in kaart brengt.

2. Focus niet op promotie, maar op content

Wanneer jouw klanten zich hebben ingeschreven voor jouw nieuwsbrief, dan willen ze graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en aanbiedingen. Uiteraard zit niemand te wachten op de verkooppraatjes. Daarom is het belangrijk dat je je beperkt tot het versturen van aanbiedingen. Probeer meer informatieve e-mails te verzenden. Iets waar jouw doelgroep echt iets aan heeft. Daarnaast kun je altijd een link plaatsen naar een recent blog artikel of product.

3. Kies 1 hoofdonderwerp

Waar wil jij jouw doelgroep mee bereiken? Wees specifiek in het bedenken van jouw onderwerp. Maak dit onderwerp zo aantrekkelijk mogelijk. Daarnaast is het belangrijk dat je een goede call-to-action plaatst over dit onderwerp. Dit is een opvallende button, waarbij de lezer doorklikt naar jouw website.

4. Optimaliseer je e-mail

Zorg ervoor dat je je afbeeldingen optimaliseert voor het verzenden van e-mails. Ook moet je rekening houden met mobiele vriendelijkheid. Steeds meer mensen lezen namelijk hun e-mail op hun smartphone. Zorg voor een maximale breedte van 600 pixels en duidelijk leesbare letters.

5. Test & Check

Test regelmatig jouw e-mails. Dit kan door middel van e-mail marketing software. Door middel van een a/b test kun je 2 e-mails tegelijk versturen en bekijken welke het beste resultaat oplevert. Daarnaast adviseren wij om je te abonneren bij je concurrenten.

Wil jij meer informatie over e-mail marketing?  Lees dan onze Enormail review over Nederlands bekendste e-mail marketing software.

You May Also Like

More From Author