Cross trainers

We weten allemaal heel goed dat als het gaat om cardio-oefeningen, cross trainers één van de beste opties is om te kiezen.

De cross trainers worden geleverd met zoveel opwindende functies en voor- en nadelen. Het belangrijkste waar we ons echter bewust van moeten zijn, is hoe lang we op de cross trainer moeten trainen om gezond en fit te blijven.

Trainen op deze machines geeft u de beste resultaten, maar onvoldoende of verkeerde frequenties en duur kunnen u zowel negatieve als teleurstellende resultaten opleveren. Het is dus noodzakelijk om op de hoogte te zijn van frequenties en duur.

Looptijd

150 minuten per week sporten is ruim voldoende om gewichtstoename te voorkomen en het risico op ziektes te verkleinen. Het betekent dat als je vijf dagen lang 30 minuten per dag beweegt, het voldoende is.

Frequentie

Het is voldoende om vijf dagen per week te trainen op de crosstrainer. Maar desgewenst kunt u ook langer dan vijf dagen sporten. Als je dagelijks gaat sporten, is 10 minuten bewegen voldoende om gezond en fit te blijven.

Intensiteit

Intensiteit van de training betekent een maximum aantal keren dat uw hart in één minuut kan kloppen. U kunt het schatten door je huidige leeftijd van 220 af te trekken. De maximale hartslag voor beginners 55 tot 65 en voor ervaren sporters 90%. Een hogere intensiteit kan voor minder tijd worden volgehouden – intensiteit en duur zijn omgekeerd evenredig aan elkaar.

Overwegingen

Er is waargenomen dat apparaten minder gewrichtsspanning en pijn veroorzaken in vergelijking met de loopband of gewoon hardlopen. Het is de beste optie voor zowel volwassenen, beginners als voor oude en mensen van middelbare leeftijd.

Voordelen

Regelmatige lichaamsbeweging vermindert het risico op hartaandoeningen met 45%. 12 km per week wandelen kan u helpen uw cholesterolgehalte te verlagen en langer sporten van 20 km helpt u om het goede cholesterol te verhogen. Apparaten zorgen voor minder gewrichtsspanning en pijn in vergelijking met de loopband of gewoon hardlopen.

Zorg ervoor dat u elke minuut telt

Om een ​​maximale hoeveelheid calorieën te verbranden en uw conditie te verbeteren, moet u ervoor zorgen dat u elke minuut die u traint telt. Breng de eerste 2-5 minuten in een rustig tempo door en verhoog daarna de weerstand en snelheid. Probeer de leuningen niet vast te houden of te balanceren, maar werk in plaats daarvan uw bovenlichaam door de beweegbare stangen te gebruiken terwijl u schrijdt. Besteed elke sessie 5-7 minuten aan uw maximale intensiteitsniveau om snelle intervallen te simuleren.