Wanneer je als kleine of grote ondernemer een nieuwe website wilt hebben, dan kun je grofweg twee dingen doen. Je gaat deze site in eigen beheer opbouwen met het personeel dat je daarvoor hebt of aanneemt, óf je schakelt een extern online marketingbureau in om deze forse taak op zich te nemen. Vooral (maar niet alleen) kleine bedrijven kiezen in de praktijk massaal voor het laatste. Zeker als je zelf geen tijd en/of kennis hebt om een sterke website te (laten) maken is uitbesteding zonder twijfel de beste keuze. Een website laten maken in Haarlem is iets dat je aan diverse marketingbureaus kunt overlaten. Lees daarom verder om te weten op basis van welke aspecten je zou kunnen bepalen aan wie je deze uitbesteding gunt.
Ga voor bewezen strategieën en technieken
In de online marketingwereld geldt dat er niet altijd één manier is die per se de beste is. Wat dat betreft zijn er dus meerdere wegen die naar Rome leiden. Toch is het zaak je niet te veel te laten leiden door mooie praatjes en vage beloften. Aan te raden is in zee te gaan met een marketingexpert die strategieën en technieken toepast waarvan de effectiviteit bewezen is.
Op basis van welke factoren kun je bepalen of je website goed scoort?
Wanneer je eenmaal een website hebt laten maken door een extern bureau, dan wil je natuurlijk snel weten of je gedane investering de moeite waard was. Nu is het zo dat je hier pas na een tijdje zekerheid over kunt krijgen, maar ook tussentijdse metingen kunnen hier al iets over zeggen. Het meest concrete resultaat dat je met een nieuwe site kunt behalen bestaat natuurlijk uit meer verkopen en contactaanvragen. Verder kun je succes aflezen aan het soort consumenten dat contact met je opneemt. Nemen louter nog consumenten contact met je op die tot je doelgroep behoren, dan is dat een goede succesindicatie.